lördag 20 december 2014

Popterror & Sista Brytet - Politiken (Luftslott Records - Split-Ep)

Den här hiskeligt fula skivan trillade ner i brevlådan och det tog emot att lägga på nålen. Jag har inte hört något av banden tidigare vad jag vet och hade låga förväntningar. Jag spela sidan med Sista Brytet först och blev lite förvånad av Skrewdriver-gitarren jag hörde på låten Huvudvärk. När sången kommer igång ändras soundet dock och jag skulle säga att det låter som ganska rak och melodiös svensk punk med spår av både Charta 77 och Ebba Grön och är rätt bra. Bra ljud och svängig musik. Andra sidan är alltså Popterrors och de har med låten Dyrt Att Vara Fattig. Det låter som Håkan Hellström. Menlöst. En ok ep för den som gillar ganska snäll, melodiös, punk i mid-tempo eller gnälliga personer som kanske har hatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar