onsdag 27 november 2013

Stockholm Oi!-Fest

Stockholm Oi!-Fest gick av stapeln i oktober. Det var dålig uppslutning och försök till att få den inställd tyvärr, men det levererades livemusik i dagarna två av både svenska och utländska band och generellt mycket trevligt.

Streetpunk Drunks
Bakers Dozen gjorde bra ifrån sig och stod ut från dem andra som det bästa bandet. Skinfull var ju kul att se, men jag har aldrig varit speciellt intresserad av dem av någon anledning - men de gjorde också en bra spelning. Streetpunk Drunks var kul att se live och gjorde bra ifrån sig. Arga och glada samtidigt, och fulla. Citizen Keyne hade jag gärna varit mer inlyssnad på, då hade jag säkert tyckt mycket om deras spelning, då jag i efterhand har fattat tycke för dem. Hooligan UK var även de en trevlig ny bekantskap.

Vallgatan
Av de svenska banden var Pitbullfarm säkrast men imponerar inte direkt. Man vet vad man får, och det glädjer nog andra mer än mig. Army Of Assholes är ju dock en riktigt bra låt. Bad Shermans gjorde ett bättre intryck än senast på Gula Villan och lät bättre öht. Kombatants var ointressanta om än kompetenta, Projekt Oi! gjorde sina hits bra och Vallgatan var ok. Battle Scarred var kanske roligast att se - dem har jag inte sett tidigare - och var helt ok.
Bad Shermans

Generellt sett så var det helt ok musik, men en del av banden är jag bara helt ointresserad av. Bra gjort av Club Disorder i varje fall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar