fredag 5 april 2013

PSK #4: Lördag

Contemptuous
Lördag. Contemptuous gjorde en efterlängtad come back-spelning och det var helt enkelt fenomenalt.
Contemptuous (med gästsång av Agent Bulldogg-Thomas)

För många var det här det viktigaste bandet under årets PSK och om bandmedlemmarna förstod hur uppskattat det var vet jag inte, men de såg i alla fall ut att ha roligt själva. Sedan var det Prins Carl, men hungernöden har ingen lag så jag sprang och käkade, blev lite för bekväm och missade också stora delar av Gatans Lag. Det lilla jag såg var i alla fall att Jonas verkade vara bättre än någonsin där han rände runt på scenen och gormade utav bara helvete. Maten var god, men jag hade gärna sett åtminstone lite av Prins Carl och mer av Gatans Lag, så här i efterhand. Booze & Glory såg jag från balkongen. Det var bra (bättre än senast i Blackpool) och verkade uppskattat. Sedan var det dags för den grandiosa avslutningen: Cock SParrer. Det var så klart fenomenalt, trots att det blev lite pressat med tiden och ett par låtar som därför (gissar jag på) inte kördes. Men vad kan man säga om dem? De spelar det man vill höra, jävligt bra.
Cock SParrer
Suveränt helt enkelt.


Alla inblandade i både PSK och förfesten ska ha många och stora tack. Arrangörer och band och tillresta vänner (och så klart närboende vänner). Det var återigen en helg att minnas (delvis).
För att se videos från helgen, kolla här: http://punkochoi.blogspot.se/2013/04/arets-fest-pretty-shitty-kjell-4-i.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar