tisdag 19 mars 2013

Oi! 2 The World - Bankiren (Västerås) - 2013-03-15

Efter en lång vecka på jobbet kom äntligen fredagen och med den sol och bilresa till Västerås. Det var trångt men gick bra ändå, i gott sällskapt, med god dricka och med två nya skivor från Kjell Hell (Gatans Lag - Från Fest Till Arrest och Torpedo GBG - Nu Jävlar, som båda också kommer att recenseras här) i cd-spelaren.

Kvällen skulle bjuda på Kombatants, Projekt Oi! och Agent BulldoggBankiren, möte med vänner från lite varstans och ett par för många öl. 

Inne på stället var det mycket folk. Många för mig okända men också en hel del bekanta ansikten.

Kombatants började och höll på i en evighet, fick jag intrycket av. De spelade en massa covers (bland andra Cock SParrer - Take 'Em All och Blitz - Razors In The Night)  och var över lag bättre live än på skiva. Det var en positiv upplevelse.

Projekt Oi! kan ha spelat fler covers (bland andra Ebba Grön - Beväpna Er, Sham 69 - Hurry Up Harry, Cock SParrer - Watch Your Back och Perkele - Yellow And Blue) än Kombatants och var även de mer övertygande live än vad deras debutalbum är. Deras största hit, Fanta och Rosé (säger jag som inte har stenkoll på bandet) och Rock 'n' Roll Död var två höjdpunkter under kvällen.

Agent Bulldogg avslutade kvällen med ett rejält drag men jag kan ärligt säga att min perception inte var på topp. De körde Watching The Rich Kids och Det Liv Jag Älskar, vilken vi tidigare hört med Projekt Oi!, i cover-väg och så klart en massa egna klockrena låtar.

Jag hörde att det var lite rabalder utanför stället och ett mindre slagsmål bröt ut men inne i lokalen var det trevlig stämning och folk tycktes njuta av musiken.

Det här uppdateras eventuellt med lite bilder, men inget säkert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar