måndag 4 februari 2013

Spotlicks, Bad Shermans och Pitbullfarm på Gula Villan (Club Disorder) 2013-02-02

Från början såg det ut så här:
Men på grund av sjukdom var Kombatants tvungna att ställa in. Pitbullfarm hade snart ersatt Kombatants som via Pretty Shitty Town samma dag släppte sitt debutalbum, med det fruktansvärda namnet Ruck 'n' Oi!. Skivan är förhoppningsvis bättre än namnet.

I vilket fall som helst så var det tre band att se i många och goda vänners sällskap. Vid restid stod det dock klart att många blev få med så mycket annat som hände i Stockholm samma kväll, och Gula Villan kom tyvärr att stå ganska tom när första bandet, Spotlicks, skulle spela. Det blev lite uppskjutet för att vänta in fler eventuella besökare men till slut så började de att spela. Det var riktigt tight och trummisen, Staffan, sticker ut ganska rejält. Han slår väldigt hårt (så att ljudet från förstärkarna drunknade lite) och precist. Basisten, Rikke, såg lite uttråkad ut och sångerskan/gitarristen, Elin, verkade på gott humör. Från 10"an som jag recenserade här, kände jag igen Kriget är Slut, Apan, Pallar ej Trycket och Jämna Plågor. De spelade även min favorit, Du Feta Barn, och en äldre låt har jag för mig, som hette Apati. Den var riktigt bra.

Spotlicks
Jag ska erkänna att jag var ganska drucken redan när Bad Shermans skulle upp på den lilla scenen och till det har jag inte så bra koll på dem. Jag visste inte ens att de existerade längre. Intrycket jag fick var att bandet var hyfsat otight och orepat och ingen av låtarna imponerade direkt heller. Mot slutet, eller rent av som sista låt, eller kanske tidigt - kommer inte ihåg - lirade de GBG Skins, som nog är någon form av hit. Jag tar gärna nästa tillfälle att se dem igen, men jag kommer inte ha höga förhoppningar.
Bad Shermans
Pitbullfarm inledde (?) sitt set med Frankie Flames' On Yer Bike och följde strax upp den med Army Of Assholes. Båda två var riktigt bra och kompetent levererat. Jag nöjde mig med de två låtarna och gick sedan för att dricka öl. Det var nog precis så bra som Pitbullfarm kunde vara för mig eftersom att jag inte är ett stort fan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar