måndag 14 januari 2013

Stiffy Jones + Saturday's Heroes - Club Luxie @Skål!

Det här blir en kort en, jag har inga bilder, hittar inga bilder som någon annan har tagit, och såg bara ett band.
Jag är inte riktigt säker på hur det ligger till men en annan arrangör har börjat spela punk på Skål! efter det att Klubb Antisocial började. Jag tror inte att det kommer vara bara punk och jag har också förstått att Club Luxie håller till på andra ställen med alla möjliga konstiga jippon. Den här kvällen hade de dock släpat dit Staurday's Heroes från Finspång och lokala Stiffy Jones. Saturday's Heroes var det bandet jag såg. Det var ett tag sen sist men det har inte skett något radikalt med bandet, men jag fick känsaln av att det var ett gäng nya låtar sen jag lyssnade på dem sist. Extremt välspelad Dropkick Murphy's-punk i stil med Do Or Die-plattan är vad det handlar om. Då menar jag EXTREMT välspelat. Vi kom in på Skål! till Way Of A Man och lyssnade till slutet av setet. Då hade vi hört både gammalt och nytt, ett par låtar som var helt färska, och efter lite press från publiken spelades Finspång. En lysande låt.

Nästa gång ska jag ge Stiffy Jones mer av en chans, men ölen kallade. Jag hoppas också att Club Luxie fortsättningsvis hjälper Stockholms Punkscen att frodas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar