tisdag 18 december 2012

2012-12-15 Strindberg Som Tortyr + The Dräperz på Skål! (Klubb Antisocial)

Klubb Antisocial hade sin andra kväll med punk i Skål!'s källare vid Hornstull. Det var lokala Strindberg Som Tortyr, eller SST, och The Dräperz från Västerås som stod för den levande underhållningen och pausmusiken stod Ville Lågliv för. Bilderna nedan har jag helt fräkt knyckt från The Dräperz fcebook.

SST spelade först och imponerade på både mig och andra i publiken. Tidigare har jag hört typ Yuppiesvin från Turist i Tillvaron #1 (tror jag) och ett par låtar på YouTube. I vilket fall som helst så var det bättre och hårdare än vad jag hade förväntat mig och en låt, tror den hette Stackars Vän (enligt låtlistan) var riktigt bra. Den måste jag hitta.

The Dräperz följde sedan med sin Asta Kaskiga streetpunk och imponerade likväl och jag fick nog höra alla låtar jag ville, Samma Spår, Ramones, Baby Got A Deuce, Råby och Konstapel Steroid. Dessutom spelades en mycket bra cover av The Flints' Anarki som ju även är en mycket bra låt och en cover på The Past's United States Of Coca Cola.

Två ur The Dräperz

Gemensamt för båda banden var att de verkade ha kul och var glada och trevliga. Det var synd att den Stockholmska publiken till stor del valde att stanna hemma även fast alla vet att en levande scen är beroende av publiken lika mycket som banden och arrangörerna. Nog gnällt, för det var en mycket bra kväll och i februari blir det Klubb Antisocial #3.

The Dräperz och SST



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar