fredag 7 september 2012

2012 - 09 - 01 Wolfbrigade + Dissocial på Liffeys (Püssy a Go Go)

Liffeys i Gamla Stan i stockholm huserade den här kvällen ett par punkband. Eller nått. Stället är ganska schysst men lite trångt. Stort plus är att det är valfritt att ta av sig i garderoben. 

Fullt med folk och nitar. Och typ dreads och kepsar. Någon tuppkam och faktiskt ett par rakade skallar. Så såg publiken ut den här kvällen och det hälsades vitt och brett på gamla och nya bekanta. 

Dissocial

Först på scenen var Dissocial som lirade sitt första gig efter bara ett par rep. Det var tydligen mycket nervöst inför att öppna för Wolfbrigade. Jag förstår faktiskt inte nervositeten i det. I vilket fall som helst så gjorde de ett bra gig, med låtar med snabba riff och trummor, men till den stora glädjen mindre metal och mer punk. Det lät delvis riktigt bra, även om jag tror att det här ett sånt där band som nog är mycket bättre live än vad det någonsin blir på skiva. Jag ser gärna mer någon dag dock.

Fanzinet Ex Animo inhandlades, även om jag tror att det mest handalr om crust nu för tiden. 

När Wolfbrigade spelade var det så fullt i Liffeys källare att jag inte pallade vara där. Så intresserad var jag ju faktiskt inte. Istället gick jag upp till övervåningen och lyssnade på två goda herrar som spelade halvakustiska covers på Creedence Clearwater Revival, The Pouges och Animals. Det var bättre.

Wolfbrigade
Bilderna är tagna av Rasmus Bergström.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar